Dolní Kalná a Dolní Olešnice na Vrchlabsku chtějí mít chodník u silnice z Nové Paky na Trutnov
Vedení obcí Dolní Olešnice a Dolní Kalné na Vrchlabsku chtějí vybudovat chodníky podél frekventované hlavní silnice. Ta vede z Nové Paky na Trutnov a denně po ní projedou tisíce aut. Lidé musí chodit po krajnici tohoto dopravního tahu. To je podle představitelů vesnic hodně riskantní.
Žáci základní školy v Dolní Olešnici chodí každý den na oběd do mateřské školy.
Dolní Branná chce kvůli bezpečnosti chodců vybudovat chodník podél vedlejší silnice do Jilemnice
Cesta po vedlejší silnici pro obyvatele Dolní Branné u Vrchlabí směrem na Jilemnici bude bezpečnější. Obec plánuje stavbu chodníku. Jeho výstavba bude rozdělena do dvou let. První část by mohla být hotova do konce letošního roku. Náklady mají dosáhnout k 12 milionům korun.
Jít podél silnice je podle nezávislé starostky Radoslavy Cermanové riskantní. Proto chodí oklikou.
„Chodí zadem po zahradě a tam vlastně vyjdou naproti školce, aby nemuseli chodit tady po té frekventované silnici."
Před základní školou, kde je povolena rychlost 30 kilometrů za hodinu, stojí figurína policisty, je tu i informativní radar, ale auta přesto často jezdí velmi rychle.
Dalším nebezpečným místem je podle starostky cesta směrem na Hostinné. Denně tudy chodí děti a spousta místních obyvatel k autobusové zastávce.
„Tam není bohužel žádná zadní cesta. Prostě jen boční. Takže všichni musí chodit po této vytížené hlavní silnici. A to je průšvih."
Vybudování chodníků je nutností i v sousední dolní Kalné, myslí si to nezávislá starostka Jaroslava Vanclová. Domnívá se, že kvůli bezpečnosti by měl vyrůst chodník podél celé silnice I/16 vedoucí vesnicí.
„To znamená od odbočky na Bukovinu, jak se jede ke koupališti, až po autobusové zastávky Slemeno."
Mezi Lánovem a Černým dolem na Vrchlabsku má vyrůst cyklostezka. Cesta bude bezpečnější
Cesta po hlavní silnici číslo 14 mezi obcí Lánovem a městysem Černý Důl by mohla být pro chodce a cyklisty bezpečnější. Má tu vyrůst cyklostezka. Pokud se podaří sehnat dostatek peněz, měla by být hotova v roce 2022.
Jaroslava Vanclová tvrdí, že rychlost aut je tu velká. A to i přestože je na začátku obce silniční radar. Spousta řidičů ho totiž nerespektuje a jezdí rychle.
„Kamionová doprava je příšerná. A ta silnice je velmi nebezpečná pro chodce i pro cyklisty."
Obec má zatím jeden chodník u základní školy, zároveň tam vyrostl i přechod pro chodce. Ale v rámci bezpečnosti je potřeba jich vybudovat mnohem víc a to co v nejkratší možné době.
Související
-
Výstavbu Kladské cyklostezky z Jaroměře k hranicím s Polskem provází komplikace
Jednání s majiteli pozemků, čekání na stavební povolení nebo naopak odklad na neurčito. To je ve zkratce výstavba Kladské cyklostezky z Jaroměře k hranicím s Polskem.
-
Cyklisté se v Jičíně dočkají dostavby a propojení cyklostezek. Městu se podařilo získat dotace
Dostavba a očekávané propojení cyklostezek čekají na cyklisty v Jičíně. Městu se podařilo získat potřebné peníze na projekty a realizace od Královéhradeckého kraje.
-
V Krkonoších 'štětují' chodníky. Jako za starých časů. Letos se opraví 30 kilometrů lesních cest
Dělníci už začali se stavbou kamenného chodníku na staré Bucharově cestě na Horních Mísečkách. Rekonstruovat budou například i chodník přes Úpské řašeliniště.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Rath prodal v tichosti polovinu domu ve Zbuzanech. Bydlí v něm jeho bratr, ten o prodeji nevěděl
-
Výroky Trumpa bychom neměli brát doslovně. Je to výzva k vyjednávání a reakci protistrany, tvrdí Pojar
-
Komise rozpitvala jednání policie v den střelby na filozofické fakultě. Doporučuje trénink lokalizace
-
‚Očividně neústavní.‘ Soud zablokoval Trumpův výnos o neuznávaní občanství dětem narozeným v USA