Děti v Mateřské škole Pecka zkoušely výukový software v rámci podpory digitalizace vzdělávání

7. červen 2019 10:09

V pěti mateřských školách a dvou školních družinách na Novopacku ověřují žákyně Gymnázia a Střední odborné školy pedagogické Nová Paka, jak co nejlépe propojit obvyklé vzdělávací postupy s moderními technologiemi. V rámci projektu podpory digitalizace vzdělávání v Královéhradeckém kraji představily přímo mezi předškoláky partnerské Mateřské školy Pecka využití nového softwaru Prowise.

Kladivo, rašple, pila a další nářadí. To jsou hračky dětí fyzikální mateřské školy ve Vrchlabí

Dítě a kladívko (ilustrační foto)

Jsou jim teprve čtyři roky a už se učí základům fyziky. A to pod vedením bývalého fyzikáře Jaroše Stříbrného, který nyní v mateřské škole Komenského ve Vrchlabí působí jako školní asistent. Děti díky vrchlabské automobilce mají dvě dílny plné nářadí, se kterým pracují. Účastní se také fyzikální olympiády, ze které si už přivezli tři poháry. Podívat se tam byla redaktorka Kateřina Kohoutová.

„Digitální technologie jsou pro děti zpestřením a nejsou jen ke hraní. Rozšiřují jim obzory a prohlubují vědomosti. Už v nejranějším věku děti poznávají a ovládají základy programování, a to hravou formou například s robotickými včelkami. Naše jediná krajem zřizovaná pedagogická škola v Nové Pace vede žákyně – budoucí učitelky mateřských škol, aby během své studijní praxe v mateřinkách využívaly moderní techniku a malé děti s ní seznamovaly,“ říká náměstkyně hejtmana Martina Berdychová z hnutí Východočeši, odpovědná za oblast školství.

Dodává, že na novopackou střední školu chodí děti z mateřských škol na takzvané projektové dny a výhledově by se tato škola měla stát metodickým centrem pro předškolní vzdělávání v našem regionu.

Děti v Mateřské škole Pecka zkoušely výukový software v rámci podpory digitalizace vzdělávání

„V rámci projektu jsme vybavili nejen dvě školní třídy, ve kterých vzděláváme budoucí učitelky mateřských škol, ale i pět partnerských mateřských škol v nejbližším okolí a dvě školní družiny v Nové Pace,“ doplňuje Pavel Matějovský ředitel Gymnázia a Střední odborné školy pedagogické Nová Paka.

Mezi podpořená školská zařízení patří dvě mateřské školy z Nové Paky, dále MŠ Lázně Bělohrad, Pecka a Stará Paka a školní družiny ve dvou novopackých základních školách.

Děti poznávají základy programování

Všechny školy obdržely interaktivní dotykový displej se širokým výukovým softwarem Prowise, vzdělávací box Školka hrou, sadu digitálních hraček (mluvicí skřipce, programovatelné robotické včelky, digitální  mikroskopy a digitální kameru). V další fázi projektu partnerská zařízení získají po třech počítačích s dotykovým displejem.

V Hradci Králové vzniká první dendrologická mateřská škola. Příroda je interaktivní encyklopedií

V Hradci Králové vzniká první dendrologická mateřská škola

Z mateřské školy Věkoše v Hradci Králové se stává díky dlouhodobému vzdělávacímu projektu dendrologická mateřská škola. Ve spolupráci s edukativním centrem Lesní svět nyní pedagožky z MŠ budují na zahradě školky prostor na způsob venkovní laboratoře. 

„Každou školku a obě školní družiny vybavíme technikou včetně licenčních poplatků za zhruba 250 tisíc korun. Pedagogové už prošli základním školením. Praxí jsme ověřili, že moderní pedagogické nástroje jde zapojit do běžného života v mateřské škole ku prospěchu dětí i učitelů,“ dodává ředitel Pavel Matějovský s tím, že další plánovaná školení a setkání s výměnou zkušeností opět proběhnou na pedagogické škole.

V roce 2018 se Gymnázium a Střední odborná škola pedagogická Nová Paka stala partnerem projektu Implementace krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání v Královéhradeckém kraji, který je uskutečňován v rámci operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání. Celkové náklady na aktivity školy včetně podpory jejích partnerů činí více než 3 miliony korun.

autor: baj | zdroj: Krajský úřad Královéhradeckého kraje
Spustit audio

Související