Čelisti: Muži, kteří zabili Terry Gilliama a ohřáli Studenou válku
Skladbu našeho menu ještě stále výrazně ovlivňuje karlovarská filmová minerálka. Velkou část zážitků z kolonád si přenášíme i do aktuálního dílu naší filmově kritické bublaniny.
Ústředním tématem se stává polský režisér Pawel Pawlikowski a jeho Studená válka. Melodrama zasazené do černobílé doby pracuje s výrazným režijním jazykem, a i když občas působí lehce ploše a předvídatelně, patří k pozoruhodným artovým událostem.
Na karlovarském festivalu se hodně volalo na Tísňovou linku. Dánský thriller, kde se zločin řeší přes sluchátko, patří k diváckým miláčkům, ale z našeho pohledu spíš vypadá jako díl béčkového severského seriálu ukrytý do zajímavé klaustrofobní formy.
To nejlepší z Varů, epizoda 3: Blekotající stařík na vyprahlé pláni. Gilliam konečně zabil Quijota
Bezmála tři dekády bojoval americký filmař a animátor Terry Gilliam o to, aby jeho vysněný Don Quijote osedlal svého Rosinanta a vyjel na filmové plátno. Spiklo se proti němu všechno: zdraví, příroda, producenti… Všemožné útrapy zaznamenal dnes již legendární dokument Ztracen v La Mancha. Zůstane nejspíš další smutnou ironií osudu, že tento „vedlejší produkt“ vysoce převyšuje celovečerní snímek, který nakonec přeci jen vznikl.
A máme i něco ze života hmyzu. Ant-Man and the Wasp navazují na marvelovskou čistě oddychovou notu podařeným scénářem a vtipnými (mikro)gagy, ale dost je sráží nanicovatá režie.
No, a co by to bylo za Čelisti, kdybychom nezabili alespoň jedno velké režijní jméno. Na menu je tentokrát Terry Gilliam, který skoro tři dekády vařil svého Dona Quijota, až ho úplně rozvařil. Podivná břečka bez chuti a zápachu si odnáší nálepku propadák dílu.
Žádný větrný mlýn nás nevyděsí!
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.