Bolí vás občas záda? Určitě je lepší než brát pilulky proti bolesti, posílit své zádové svalstvo

Při bolestech zad je dobré pokusit se o rehabilitaci, o regeneraci páteře nebo pohybového aparátu
Při bolestech zad je dobré pokusit se o rehabilitaci, o regeneraci páteře nebo pohybového aparátu

Při bolestech zad je dobré pokusit se o rehabilitaci, o regeneraci páteře nebo pohybového aparátu. Správné dýchání i chůze, vše přispívá k tomu, aby nás záda nebolela.

VIDEO: Na bolesti zad si posviťte správným sezením a cvičením. Jaké chyby děláme?

Lada Klokočníková a Soňa Šplíchalová v rozhlasové kavárně District 5

V naší radioporadně z rozhlasové kavárny je tentokrát profesionální instruktorka pohybové metody pilates Mgr. Soňa Šplíchalová. Téma: aby vás záda nebolela! 

MUDr. Tereza Hájková v naší radioporadně na téma: bolesti zad. Prevence, léčba i rehabilitace.

Odhaduje se, že asi 60 až 80 procent populace trpí někdy během života bolestmi zad a u poloviny z nich jde o opakující se bolesti.

Posilujme své zádové svalstvo. Vypěstujeme si automatismy, které budou držet naše tělo za nás.

Naše páteř musí být dostatečně pevná, aby unesla tíhu našeho těla ve vzpřímené poloze.

MUDr. Tereza Hájková ve studiu Českého rozhlasu Hradec Králové

Zároveň musí být dostatečně pohyblivá, aby pevně udržela horní i dolní končetiny a zvládla koordinovat pohyb.

Je dobré začít jednoduchými a nenáročnými cviky

Většina z nás má zkrácené prsní svaly, přetížený trapéz a ochablé mezilopatkové svaly a dolní fixátory páteře. Tato kombinace způsobuje hrbení zad.

Jóga s Veronikou, to je pohyb, dech a bytí. A při cvičení zažijete „příjemnou bolest“

Jóga

Když se rozhodnu cvičit jógu, je nutné přistoupit i celkově na jiný životní styl, nebo si můžu vybrat jen něco, co mi vyhovuje? Liší se cvičení pro začátečníky a pokročilé? Pomůže mi jóga zhubnout? Ing. Veronika Tomko v naší radioporadně.

Pokud máte záda hodně oslabená, rozhodně se nepouštějte do zvedání těžkých činek. Optimální je začít jednoduchými nenáročnými cviky, jako je stahování lopatek nebo cvičení na gymballu. K tomu se zaměřte na protahování prsních svalů a krční páteře.

Pokud chcete zařadit i plavání, zkuste se vyhnout plavání prsou s hlavou nad vodou, které přetěžuje krční páteř - optimální je plavání na zádech - znak.

Celou radioporadnu s MUDr. Terezou Hájkovou si můžete poslechnout v našem audio-archivu:

Spustit audio

Související