Až do postele. Hotely vozí k snídani i šampaňské s kaviárem

Snídaně servírované na pokoj využívají nejčastěji zahraniční hosté, kteří se musí poprat s časovým posunem, zpožděným příletem nebo dalšími situacemi podobného charakteru. Návštěvníci si mohou vybrat i z několika variant snídaní, z nichž některé vybízejí k prožití romantických chvil.

Podle úrovně a kapacity hotelu může být snídaňová služba organizována různými způsoby. Buď se o ni stará člověk, který má na starosti přípravu snídaní, dále existuju personál sloužící pohotovostní 12 nebo 16 hodinové služby, případně servis vykonává zejména ve velkých hotelech speciální pracoviště s nepřetržitým provozem.

Jak se objednává


· pomocí visačky, kterou zákazník vyplní nebo na ni zaškrtne dle svého přání, visačku zavěsí na kliku dveří pokoje
· telefonicky si jídla a nápoje objedná na dispečinku etážové služby
· osobně v recepci
· osobně u etážového číšníka

Pro personál platí určité zásady, jak do pokoje vstoupit a snídani servírovat. První zásadou je nutnost zaklepat. Do pokoje číšník vstoupí až po vyzvání nebo třetím zaklepání. V pokoji se nesmí zdržet příliš dlouho a nesmí zasahovat do soukromí hosta. Proto přiváží snídaní nejčastěji na vozíku a pokojem projíždí se sklopenýma očima, servíruje a odchází.

Nejčastěji se provádí servis celé objednávky najednou na platech nebo vozících, které jsou upraveny, aby se s nimi dále nemuselo manipulovat. Hosté mohou jíst ihned po zasednutí. Pro udržení teploty se používají poklice zvané kloše.

První hotelová služba

New Yorský Hotel Waldorf Astoria byl prvním na světě, který hostům nabídl pokojovou službu, jejíž součástí byla i snídaně do postele. S tímto nápadem přišli majitelé hotelu už v roce 1930, čímž navždy změnili hotelový průmysl.

V současné době můžete získat téměř cokoli během běžné otevírací doby restaurace, ale z menu si můžete také objednávat u pokojové služby v nočních hodinách. Chcete Sandwich Reuben a láhev šampaňského uprostřed noci? Personál splní bez váhání váš požadavek. A s hodnostáři a celebritami, kteří tvoří pravidelnou klientelu, se musí personál vybičovat k co nejkratší době obsluhy.