380 milionů, zhruba o třetinu víc než letos, na fungování hradeckého dopravního podniku v roce 2023
Hradec Králové bude městská hromadná doprava stát v příštím roce skoro o třetinu víc oproti původnímu rozpočtu na letošek. Rozhodla o tom rada města. Podrobnosti zjišťoval reportér Jakub Vik.
Proč město dopravnímu podniku navýšilo příspěvek o tak velkou částku?
Čtěte také
Částka je navýšena zhruba o 86 milionů korun oproti původnímu rozpočtu na letošek. I ten se ale musel v průběhu letošního roku upravit. Navýšení má pokrýt ztráty způsobené růstem cen energií, náhradních dílů nebo také opravárenských prací.
Pokračuje první náměstek primátorky zodpovědný za dopravu Miroslav Hloušek z ODS. „Samozřejmě i mzdových prostředků, protože nám jde o to, udržet řidiče dopravního podniku. Rozhodně nechceme, aby odcházeli.“
Navýšení prostředků město pokryje ze svých rezerv.
Chystá se nějaké zdražení jízdného?
V tuto chvíli žádné zdražení není v plánu. Navýšením příspěvku dopravnímu podniku se právě město chtělo vyhnout zvýšení jízdného.
Čtěte také
Náměstek Miroslav Hloušek z ODS řekl, že chce nejdříve nechat zpravovat analýzu hospodaření dopravního podniku. „V této chvíli, než proběhne analýza hospodaření, tak nepřipadá v úvahu nějaké zvýšení jízdného.“
Analýzu chce mít město hotovou do poloviny příštího roku. A podle ní se pak chce rozhodnout, jestli hromadnou dopravu v Hradci Králové nechá na stávající úrovni, případně jestli ji nějakým způsobem rozšíří.
Jak je to s dopravou do přilehlých obcí?
Zatím nadále platí, a také v příštím roce bude platit, smlouva se šesti obcemi v okolí Hradce Králové. V poslední době starostka Stěžer Dagmar Smetiprachová odřekla čtyři spoje.Čtěte také
Podle náměstka primátorku Lukáše Řádka z ODS je ale pro město cílem spojení s okolními obcemi zachovat nebo dokonce i rozšiřovat. „Výhody, proč by měla být hromadná doprava i do okolních obcí, nemají jen ony samotné obce, ale především Hradec Králové. Protože tady opravdu dochází dvakrát denně téměř ke stěhování národů.“
„I kvůli vysoké ceně bydlení v krajském městě mnoho lidé bydlí na periferiích a v okolních obcích. A pokud budou upřednostňovat individuální automobilovou dopravu, mimo jiné proto, že nebudou mít dobrou dopravní obslužnost, tak to přináší dvakrát denně extrémní dopravní problémy v Hradci,“ dodal Lukáš Řádek.
Na závěr ještě doplním, že částečnou revizí by podle náměstka Miroslava Hlouška z ODS by také mohl projít jízdní městské hromadné dopravy, která od letošního léta funguje v takzvaném taktovém režimu.
Související
-
Příjemný hlas v královéhradeckých vozech MHD patří Haně Kubíkové
Hlas, který uvádí v autobusech, elektrobusech a trolejbusech zastávky MHD v krajském městě, patří Haně Kubíkové, bývalé zaměstnankyni Českého rozhlasu Hradec Králové.
-
Nový taktový jízdní řád hradecké MHD, autobusy už také projíždí dál opravovanou křižovatkou Fortna
Autobusy a trolejbusy hradecké městské hromadné dopravy jezdí ode dneška podle nového jízdního řádu. Současně s tím se vozy vrátí na částečně opravenou křižovatku Fortna.
-
Hradecký dopravní podnik omezí od srpna dvě linky MHD. Chybí dostatek řidičů na zajištění spojů
Od začátku srpna v Hradci Králové nevyjedou dvě linky městské hromadné dopravy. Dopravnímu podniku znovu chybí řidiči na pokrytí spojů.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Na pupečníku tkaničku, ve tváři tiky z alkoholového syndromu. Dnes je Dominika sebevědomá tanečnice
-
Závan mečiarismu. Změní syn bývalého šéfa policie slovenskou tajnou službu na nástroj pomsty?
-
Začaly největší volby na světě. Hlasování o indickém parlamentu doprovází korupce i uplácení voličů
-
‚Něco nového začíná.‘ Hokejový gólman Francouz ukončil kariéru, vítěze Stanley Cupu zradilo zdraví