Hlavní letní turistická sezóna se chýlí ke konci. Jaká byla z pohledu krkonošských infocenter?

21. srpen 2021 08:53

Méně turistů, minimum cizinců, ale velký zájem po upomínkových předmětech a zboží s regionální tématikou. Tak zatím vypadá letošní hlavní letní sezóna v krkonošských informačních centrech. Velká část z nich bude mít do poloviny září prodlouženou otevírací dobu, poté přejde do standartního režimu. Na podzim očekávají infocentra zájem lidí o prodloužených víkendech.

Čtěte také

Chladnější počasí překazilo dvěma seniorkám plánovaný výlet a tak hledají jinou alternativu. Pracovnice regionálního krkonošského infocentra Alena Mrkvová jim radí, jak se dostat k dolní stanici lanovky v Herlíkovicích.
„Projdete parkem, tam je klášter a vy půjdete okolo hřbitova nahoru do kopce."

„Ve chvíli, kdy se počasí pokazí a prší, tak lidé chtějí doporučit nějaký program. Často se ptají na konkrétní věci, na lanovky, jak přesně jezdí tady ve Vrchlabí vláček Bubáček nebo na jízdní řády cyklobusů," vysvětluje vedoucí íčka Klára Hančová. Podle ní je zatím celková návštěvnost nižší než loni.

Čtěte také

„Je to kolem 150 až 200 lidí denně. Třeba včera to bylo necelých 150 osob," vypočítává Alena Mrkvová.

Podstatně chybí cizinci.
„Samozřejmě se ten zájem podstatně změnil oproti minulým rokům. Určitě je méně turistů než minulý rok, jsme zhruba na číslech z roku 2019. Cizinci určitě tvořili menší část návštěvnosti než česká klientela. Bylo to kolem třiceti procent."

Minimum cizinců se zatím svezlo i třeba turistickým vláčkem.

Čtěte také

„Chybí nám tu jednoznačně Němci a Holanďané. Už loni chyběli, svezli jsme vláčkem jen pár lidí, kteří nemluvili česky. A letos to je stejné," tvrdí majitel vláčku Vladimír Klenz.

Podle Kláry Hančové stoupá poptávka po nejrůznějším zboží a to hlavně s tématikou Krkonoš.
„Drobné upomínkové předměty, jako jsou oplatky, čaje, turistické vizitky nebo pohlednice či krkonošská medovina."

Ondřej například se svými syny vybírá pohledy měst, kterými budou projíždět. Čeká je cesta na kole z Vrchlabí do Prahy.

Infocentra mají před sebou ještě podzimní sezónu. To očekávají, že dorazí, podobně jako v létě, zejména čeští turisté.

Spustit audio

Související